Ofer o stea pentru ca nu pot oferi mai putin
Experienta de la vanzare pana la iesirea masinii din garantie (4 ani), cu multiple situatii legate de defecte ale acesteia, a fost execrabila. Desi reprezentantii companiei adopta un ton aparent formal, iata cateva aspecte critice: nivelul de instruire specializata al acestora este sub-standard, atitudinea fata de clienti este condescendenta, solicitari elementare sunt intampinate de refuzuri sau sunt oferite raspunsuri generice lipsite de substanta, nu exista transparenta, daca clientul nu isi cunoaste cele mai elementare drepturi si nu insista in a solicita indeplinirea acestora - nu le primeste, atitudinea fata de situatiile de defecte pe garantie este una superficiala in care dealer ul dovedeste ca depune eforturi sustinute pentru a evita cu orice pret identificarea problemelor de "radacina" (cauza) si se concentreaza doar pe actiunile minime care pot remedia simptomele (indepartarea indicatorilor pentru client/sofer ca ceva este in neregula), fie ca este vorba despre stergerea erorilor sau inlocuirea punctuala a componentelor care efectiv s-au defectat insa nu pe investigarea temeinica a cauzelor si adresarea acestora astfel incat problemele sa nu se repete. Sentimentul este ca dealer ul depune toate eforturile sa evite efectuarea actiunilor corespunzatoare si conforme si sa amane pana la iesirea din garantie. Ofertele de verificare la iesirea din garantie intemeiaza impresiile enuntate mai sus - asigurarea ca masina este catalogata fara probleme ("certifica" faptul ca masina este in regula fix inainte sa iasa din garantie, astfel incat orice probleme dupa iesirea din garantie sa fie atribuite proprietarului). Situatia de fapt, in momentul de fata, cu Porsche Inter Auto, este ca au asigurat un ciclu vicios - importatorul este si vanzatorul, care este si service ul autorizat sa efectueze mentenanta si reparatii in perioada de garantie, care este si garantorul, in fapt - lupul paznic la oi. Se bazeaza pe ignoranta, intimidare si pe faptul ca sunt extrem de putini consumatori dispusi sa investeasca timpul si resursele personale sa combata strategia (efectiva, de altfel) de ignorare si evitare a celor mai elementare norme de calitate si profesionalism, si mai mult, sunt atat de increzatori (pe buna dreptate, de altfel) in strategia dumnealor deoarece singura metoda fezabila de a combate astfel de practici este aducerea in instanta, procedura care, in Romania cel putin, dureaza minim 3 ani si implica costuri semnificative raportate la valoarea masinii. Deplorabil si inexplicabil cum Volkswagen Group tolereaza astfel de practici in Europa de Est, cand in Europa de Vest experienta clientului este radical diferita.